Haber 1

UND’den Eğitime Büyük Destek

İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksek Okulu Uluslararası Nakliyeciler Derneği ve üyelerinin katkılarıyla modern bir tesise kavuşmasının 10. yılını gerçekleştirdiği özel bir tören ve panelle kutladı.

Uluslararası taşımacılık sektörünün önde gelen meslek örgütü Uluslararası Nakliyeciler Derneği, üyelerinin katkıları ile İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksek Okulunun çağdaş ve modern koşullarda bir eğitim tesisine kavuşmasının 10. yılını, düzenlenen bir panel ve okulun açılmasına katkı gösteren kurumlara ve eğitmenlere verilen teşekkür beratı ve plaket takdim töreni ile kutladı.

Bridgestone ana sponsorluğunda gerçekleşen davete Avcılar Belediye Başkanı Handan Toprak Benli, Ulaştırma ve Denizcilik Bakanlığı İstanbul Bölge Müdürü Hamza Demirdelen, Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye Bilimler Akademisi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevdet Acar, İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Eyüp Çetin, uluslararası nakliye firmalarının üst düzey temsilcileri ve akademisyenler katıldı.

Açılış konuşmaların ardından okulun yapımına katkı sağlayan kurumlara ve bugüne kadar eğitim verenlere plaket takdiminin ardından etkinlik 10. yıl şerefine pasta kesim töreni ve kokteyl ile devam etti. Toplu fotoğraf çekiminin sonrasında ulaştırmada ve lojistik yükseköğretiminde yaşanan sorunlara ve sektörün mezunlardan beklentilerine dikkat çekilen, “Ulaştırma ve Lojistik Eğitiminin Dünü, Bugünü ve Yarını” adlı konferans Galatasaray Üniversitesi Rektör Yardımcısı Mehmet Şakir Ersoy, Ulaştırma ve Lojistik Yüksek Okulu eski müdürü Prof. Dr. Hayri Ülgen, Yrd. Doç. Dr. Gültekin Altuntaş, Okan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi ve Uluslararası Lojistik Bölüm Başkanı Doç. Dr. A. Zafer Acar ve Omsan Lojistik Filo Müdürü Murat Kunduracı’nın katılımıyla gerçekleşti.İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksek Okulu’nun açılmasında büyük katkıları olan UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu tören sırasındaki konuşmasında sektördeki eğitim ihtiyaçlarına dikkat çekti:Türkiye’de lojistik ve ulaştırma branşı 27 üniversitede lisans eğitiminde, 60’dan fazla ön lisans programında, 12 yüksekokulda ve 3 doktora programında okutulmaktadır. Bu da, 10 yıl önce çok doğru bir adım atmış olduğumuzu gösteriyor. Biz bu okulu 2004 yılında tüm öğrencilerimize ve sektöre armağan ettik ve geçen her senede okulumuzun bir adım daha öteye gitmesi için büyük çaba sarf ettik. Bizim bir meslek örgütü olarak yapabileceklerimizin elbet bir sınırı var. Burada iş daha çok özel sektöre düşüyor. Türkiye’de henüz lojistik alanında bir araştırma merkezi yok. Umuyoruz ki sizlerin ve devletimizin değerli katkılarıyla ileriki dönemde Türkiye de lojistik alanında Avrupa’daki muadillerine kısa sürede yetişecek, dedi.Etkinlik, İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksek Okulu öğrencilerinin yararına sunulacak olan Serdar Aydıntuğ Kütüphanesi’nin açılış töreni ve düzenlenen bir kokteyl ile son buldu.

Haber 3

Lojistik Sektörü 81 Güne Kilitlendi

81 gün süreyle kapalı kalacak olan TEM Otoyolu’nun Ankara yönü, lojistik sektörünü daha ilk günden olumsuz etkilemeye başladı.

Gebze gişelerinde 10 kilometreye uzanan araç kuyruğu, lojistik operasyonları durma noktasına getirdi. 2 aydan uzun sürecek çalışmaların olduğu Gebze-Körfez arasındaki bölge, lojistik sektörü için Türkiye’deki en büyük üs durumunda.

TEM Otoyolu’nun Gebze  Körfez arasındaki bölümünde üstyapı iyileştirilme çalışmaları yapılacağı için bu yol 81 gün süreyle kapalı kalacak. Çalışmaların ilk gününde TEM Otoyolu Gebze gişeleri mevkiinde 10 kilometreyi bulan uzun araç kuyrukları oluştu. Bu durumun Türkiye ve İstanbul’un lojistik operasyonlarının en yoğun bölgesi olan Gebze-Körfez arasında olması, çalışmaların ilk gününden lojistik sektörünü olumsuz yönde etkilemeye başladı.Konu hakkında değerlendirme yapan Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, Türkiye’de lojistiğin %90’ının karayolu üzerinden gerçekleştirildiğini, bu ağın en önemli parçalarından ve merkezlerinden biri olan Gebze’deki bu çalışmanın sektörde ilk günde şişmeye neden olduğunu belirtti.Gerçekleştirilen yol çalışmalarının 24 saat sürdüğünü de söyleyen Ankara, normal zamanlarda dahi taşımacılık yapan araçların yürüme yasakları nedeniyle belli saatlerde çalışabildiğini hatırlattı. Mevcut durumun uzun araç kuyrukları oluşturduğunu ve trafik nedeniyle operasyonların gecikmeye başladığını belirtti. Yürüme yasaklarının bu dönemde özel olarak düzenlenmesinin ya da çalışmaların sadece gece yapılmasının az da olsa etkili olabileceğini belirten Taner Ankara, çalışmaların bu şekilde sürmesinin lojistik sektöründeki akışı bozabileceğini ve tedarik zincirlerindeki akışı da etkileyeceğini söyledi.Taner Ankara, dört tarafı denizle çevrili bir ülke için karayolunda yaşanan aksaklığın sektöre bu denli yansımasının temelde yapılan yanlış yatırımlardan kaynaklandığını belirtti.

Haber 2

Dünya Genelindeki Lojistik Merkezi Sayısını 56’ya Çıkardı

BARSAN GLOBAL LOJİSTİK, 30 MİLYON DOLAR YATIRIMLA TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK DEPOSUNU İNŞA EDİYOR

Barsan Global Lojistik 2016 hedeflerini başarıyla gerçekleştirerek, 2017 yılına da iddialı girdi. Gebze’de 30 milyon dolar yatırımla Türkiye’nin en büyük deposunu inşa etmeye başlayan BGL, yeni yatırımıyla 500 kişiye daha istihdam sağlayacak.

Barsan Global Lojistik yatırımlarıyla büyümeye ve hizmet alanını genişletmeye devam ediyor. Gebze’de 30 milyon dolara mal olacak yeni bir depo inşa etmeye başlayan BGL, bu yatırımla 500 kişiye istihdam sağlayacak. Proje tamamlandığında 75 bin metrekarelik kapalı alanı bulunan bu yapı, Türkiye’nin en yüksek hacimli lojistik merkezi olacak. Gebze’de inşasına başlanan deponun bir yıl içinde tamamlanarak, perakende kategorisindeki ürünler için kullanılması planlanıyor.

Yatırımla büyümeye devam

BGL’nin özgün girişimlerle sürekli yenilerek büyümesinden gurur duyduklarını belirtenBarsan Global Lojistik Şirket Kurucusu ve Sahibi Kamil Barlın, şunları söyledi:

“Barsan Global Lojistik olarak, Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen markalarına hizmet veriyoruz. Bugün itibarıyla hizmet verdiğimiz müşteri sayımız 5 bini aştı. Geldiğimiz nokta, 35 yıllık çabanın ve güvenin sonucudur. Müşterilerimizin memnuniyetle karşıladığı yatırımlara ve aralıksız büyümeye 2017 yılında da devam edeceğiz.”

Yurt dışında 20 yeni merkez açacak

2016 yılında büyüme hedeflerini ve yatırım planlarını başarıyla uygulayan BGL, 22 ülkedeki 59 lojistik merkezde faaliyetlerine devam ediyor. Önümüzdeki yıl yurt dışında 20 merkez daha açacak olan Barsan Global Lojistik, yurt içinde de yatırımlarını hız kesmeden sürdürüyor.

Barsan Global Lojistik hakkında:

1982 yılında İstanbul’da gümrük müşavirliği firması olarak kurulan Barsan, 1988 yılında kendi mülkü olan ilk ofisini Şişli’de açtı. 1990 yılına kadar yatırımlarına aralıksız devam eden Barsan, 1990’da 17 araçlık filosu ile lojistik sektörüne ilk adımını attı. 1994 yılına kadar hava ve deniz forwarderliği hizmeti veren şirket, 94 yılında Türkiye’de 9 noktada depolarını tamamlayıp, ISO 9002 belgesini alan

ilk Lojistik hizmet sağlayıcı oldu. Türkiye yatırımlarına hız kesmeden devam eden şirket, deneyim ve birikimini global alanda kullanmak için 1995 yılında ilk yurt dışı yatırımını Nürnberg deposunu açarak gerçekleştirmiş ardından 1996 yılında da ilk deniz aşırı ofisini New York da açmıştır. Yurtdışı yatırımları kapsamında 1999 yılında NVOCC lisansını da alan firma, 2000 yılında dünya genelinde yaptığı antrepo yatırımlarını tamamlamıştır, 2002 yılında global alanda yaptığı yatırımların bir gerekliliği olarak adını BGL (Barsan Global Lojistik) olarak değiştiren firmanın bugün 22 ülkede 59 lojistik merkezi bulunmaktadır.

Lojistik sektöründe ‘Düşünce Hızında Lojistik’ mottosuyla hareket eden firma, yüksek kalite ve güvenlik standartları konusunda da veri gizliliği ve bilgi güvenliği belgesi olan 27001 kalite belgesine sahiptir.